پایگاه حجاب کوثر

السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)

پایگاه حجاب کوثر

السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)

چه خــوب فـــرزندانی اند😉

دختران محجوب💕


پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


حجاب سکوی پرواز زن به آسمان است

اگر اینگونه نبود

خدای متعال عبادت زن و نمازش را همراه با پوشیدگی و متانت نمی خواست

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۱
روزبه بخشایش

باز هم رمضان می آید و مردم دست به دست هم دادند تا ضرب المثلی قدیمی را چنان به دیوار بکوبند که اثری از آن باقی نماند.
قدیمی ها میگفتند: «دل گرسنه دین و ایمان ندارد» اما این روزها که به دور و برم نگاه میکنم میبینم دلهای گرسنه ای که دین و ایمانشان قوی تر از قبل شده کم نیستند.
تابستان است؛ گرم است؛ گرسنه میشوند؛ تشنه میشوند؛ لبهایشان خشک و رنگشان به زردی میگراید ولی انگار انگیزه ای بالاتر دارند که دم نمی زنند و زبان به شکایت باز نمی کنند.
خدایشان گفته: «الصوم لی و انا اجزی به» (1) روزه برای من است و جزایش نیز با من است (یا من خود جزای آن هستم)

این روزها را که میبینم، تحملِ این سختی ها را که نگاه میکنم یادم به محجبه های شهرمان می افتد. دخترهایی که گرمای آفتاب را تحمل میکنند ولی چادرشان عقب نمی رود، پسرهایی که گرمای تابستان را لمس میکنند ولی یقه ی لباسشان باز نمیشود. انگار میدادنند که جزای این عفت و پاکدامنی بهشتی است که دیگر گرمای آتش دوزخ را در آن لمس نخواهند کرد.

(1) اصول کافی، ج4، ص 63


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۷
روزبه بخشایش

.......چادر ملی اندامی رسید...........

وَمَکَرُوَا و مَکَرالله وَاللهُ خَیٌرُالٌمَکِرِینَ(1)


حتما به این نوشته پشت بعضی از ویترین های مغازه ها برخورد کرده اید که چادر اندامی رسید.
و حتما تا به حال این جمله را هم شنیده اید فلانی فلانی را دور زد ؟
شاید بگید چه ربطی داره، ولی اگه کمی دقت کنید می بینید کسانی که این چنین تبلیغاتی را برای چادر انجام می دهند و کسانی که از این چادر ها استفاده می کنند همون دور زدن است ولی نه دور زدن هم نوع خودشون، بلکه دور زدن خداوند و دین است. بعضی از این انسان ها داستان قوم یهود را به شکل جدید در حال نوشتن هستند. خداوند به قوم یهود گفت:
در روز شنبه ماهی نگیرید قوم یهود شنبه را تور پهن کردند و یکشنبه ماهی ها را جمع کردند.(2)

حال خداوند به زنان می فرماید: بدنتان را از مرد نامحرم بپوشانید؛ ولی بعضی ها که دوست دارند هم متدین باشند و هم به میل خودشان جواب دهند می روند چنان لباس چسبان و تنگی می پوشند که اگر عریان باشند جوانان را این گونه جذب نمی کنند.
بله دوستان تا آنجا که اطلاعات من و شما در مورد چادر قد می دهد چادر کار کردش این است که ،اندام را بپوشاند؛ حالا چادر اندامی که ظاهرا برای بهتر نشان دادن اندام طراحی شده چه کار کردی دارد نمی دانم .

بله دوستان بعضی خواسته یا ناخواسته می گویند: حجاب به معنی پوشش است و ما هم خود را می پوشانیم و می روند در بین لباس ها تنگ ترین و چسبان ترین لباس خود را انتخاب می کنند و غافل از این که بدترین پوشش را انتخاب نموده اند. و متاسفانه هدف از پوشش را متوجه نشده اند.

======================
(1)ال عمران54
(2)اعراف 163

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۸
روزبه بخشایش
محجبه ها فرشته اند

یکی از آثاری که رعایت حجاب، بدنبال دارد،  بالا بردن روحیّه ی تعبّد و اطاعت از خداوند متعال می باشد. شاید هنوز ما در تردید و دودلی باشیم که چرا زنان باید دارای حجاب و پوشش باشند! چرا باید در سرما و گرما چادر داشته باشند؟ رعایت عفت و پوشش مناسب دختران و پسران در جامعه چه فایده ای دارد!
و همچنین با توجه به شبهاتی که امروزه از سوی مخالفان  اسلام و تشیع، در مورد حجاب و چادر مطرح شده است، ممکن است شبهه و اشکالاتی در این مورد، در جوانان ایجاد کرده باشد.
امّا از سوی دیگر، حکم حجاب و عفاف از احکام قطعی اسلام است و خداوند متعال در آیات 30 و 31 سوره ی مبارکه نور، به آن امر فرموده است:

«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضوا مِنْ أَبْصرِهِمْ وَ یحْفَظوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لهَُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ بِمَا یَصنَعُونَ(۳۰) وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَتِ یَغْضضنَ مِنْ أَبْصرِهِنَّ وَ یحْفَظنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضرِبْنَ بخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا...»

«به مردان مؤمن بگو دیدگان خویش را از نگاه به زنان اجنبی باز گیرند و فرج‌های خویش را نگهدارند این برای ایشان پاکیزه تر است که خدا از کارهایی که می‌کنید آگاه است (۳۰) و به زنان با ایمان بگو چشم از نگاه به مردان اجنبی فرو بندند و فرجهای خویش را حفظ کنند و زینت خویش را جز آنچه آشکار است آشکار نسازند و باید که روپوش هایشان را به گریبان‌ها کنند و زینت خویش را نمایان نکنند مگر برای ... »

بنابراین، هرچند ما نتوانیم علت و فلسفه ی وضع حکم حجاب را در اسلام پیدا کنیم ؛ اما چون حکم خداوند است و اوست که ما را امر فرموده است، و به منافع و مصالح ما بیشتر از خود ما آگاه است، این دستور را رعایت می کنیم. که با رعایت حجاب از امر الهی اطاعت کرده ایم وعبودیت خویش را با آن به نمایش گذاشته ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۶
روزبه بخشایش

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَـتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَـرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَ لاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ ...; [1]


 و به زنان با ایمان بگو: چشم های خود را [از نگاه هوس آلود] فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است، آشکار ننمایند و اطراف روسری های خود را بر سینه خود افکنند [تا گردن و سینه با آن پوشانده شود] و زینت خود را آشکار نسازند، مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان و ...».


 اگر چه مهم، رعایت حجاب است و پوشیدن چادر، الزامی ندارد، ولی چادر، بهترین نوع حجاب و نشانه ملی زنان جامعه ایرانی است. مانتو و مانند آن، اگر چه با شرایطی مناسب است، اما چون سبب نمایان شدن اندام و برجستگی های بدن زن می شود، ممکن است منشأ تحریک و فساد باشد. عقل انسان بین خوب و خوب تر، قطعاً خوب تر را انتخاب می کند; بنابراین، چادر عاقلانه تر و بهتر است

منبع :

[1] نور ، 31

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۲
روزبه بخشایش

بد حجابی کشفــــ کرده بود که  چگونه بپوشد، تـا بیشتر دیده شود،

 

در جلسه خواستگاری هـم آنگونه ظاهر شد که کشـفــــ کرده بود ،

 

و ده سال پس از زندگی مشترک ، درحسرتــــــ کسی بود که باطنـش را ببیند…!

.
.

ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ بســــــم ربــــــ الفاطمـة ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ

.

.

اما هستن دخترایی که نگران پاکـــــــ شدن آرایششون نیستن

چون آرایـش ندارن

 

هستن دخترایی که وقتی یه پســــر  پولدار می بینن دلشون نمی لرزه

چون دلشون دله نه ژله …!

 

هستن دخترایی که با دیدن ماشین پسـرا کفـــــ نمیکنن

چون اینا دخترن نه دلستـر

 

اینآ رو خیــلـــے مواظبشون بآشین !

اذیتـشون نکنید

قـــدر اینآ رو بدونید ، اینآ خیــلـــے حیفن
.
.
.



.
.
.

می دونی ….!!

 

تا نچشند ،

 

نمیفهمند…

 

پوشش یک تکه پارچه نیست…

 

پوشش انتخاب خداستــــــ برای زن و انتخاب زن برای خـــدا !!

 

پوشش تـــــو  ارزش است ، باور کن و با افتخار سرت کن…

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۳
روزبه بخشایش


پسر و دخترش فرقی نمی‌کند.

همین که دیگران را به گناه نمی‌کشانی مردی...


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۵
روزبه بخشایش

خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد.[1]
چه بسا زنانی که در طول تاریخ کسی از زیبائیهای ظاهر‌ی آنان آگاه نشد ولی خود سرمنشاء زیبائیها و ارزش‌های والای انسانی در تاریخ شدند و چنان قربی در نزد پروردگار پیدا کردند که نامشان قرن‌هاست بر زبان‌ها جاریست
زنان زیبا سیرتی چون مریم و فاطمه و زینب سلام الله علیهن.
زنانی که شنیدند خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد ولی این جمله را دریافتند که در کجا و چگونه باید معنا کرد.
زنانی که فهمیدند مصداق رعایت زیبایی جسمی، در نزد همسر است و بس،
و مصداق بهتر و کاملتر این جمله، زیبایی روحی آنان، و متخلق شدن به صفات الهی است که در نزد پروردگارشان ارزش دارد و اگر غیر از این بود با کمی سوختگی و یا گذر سن و زوال زیبایی، از ارزش آنان نیز باید کاسته می‌شد.

پی نوشت :
[1]نهج الفصاحه ص293 ، ح 690


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۳
روزبه بخشایش

صدف بی مروارید ارزشی ندارد

خواهرم ! وقتی چادر به سر می اندازی،

صدف میشوی

اما اخلاقت مروارید است

مبادا بخاطر اخلاقت، حرمت چادر را زیر سوال ببری

مبادا با قهقهه هایت، باعث شکستن مروارید شوی

مواظب باش

این مروارید بسیار باارزش است

مراقبش باش

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۴
روزبه بخشایش