پایگاه حجاب کوثر

السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)

پایگاه حجاب کوثر

السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)

چه خــوب فـــرزندانی اند😉

دختران محجوب💕


پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ق.ظ

۱

آیا الزام بر حجاب واجب است؟

يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ق.ظ

در وجوب پوشش زن در میان هیچ‌ یک از مذاهب اسلامی، تردیدی نیست و همه فقیهان و عالمان آشنا به نصوص دینی بر لزوم پوشیده بودن بدن از نگاه نامحرم اتفاق نظر دارند و این حکم به دلیل آن‌که در قرآن آمده، ابدی و همیشگی است. (این آیه شریفه در بیان مقدار پوشش واجب زن که پوشیدن تمام بدن جز صورت و دست‌ها تا مچ مى‌باشد، مورد استناد قرار گرفته است) (1)
اما به هر حال در این باره سه نظریه وجود دارد:


1. گروهی معتقدند اصل حجاب به عنوان وظیفه شرعی، واجب است، مانند هر یک از واجبات شرعی فردی و اجتماعی. پس بی حجابی چون حرام است، باید از آن جلوگیری کرد و برای ملزم کردن زنان، قوانین الزامی وضع کرد.
2. گروه دیگر معتقدند که اصل حجاب یا واجب نیست یا اگر واجب باشد، وظیفه ای شخصی است و در هر صورتی، الزام بر آن جایز نیست.
3. گروه سوم می‌گویند اصل حجاب، واجب است و فرهنگ سازی و فعالیت تبلیغی برای آگاه کردن مردم نسبت به این وظیفه، لازم است، ولی نفس رعایت نکردن حجاب، کیفری را به دنبال نمی‌آورد و نمی‌توان کسی را بر ترک واجبی چون حجاب مجازات کرد و قانونی بر الزام آن وضع کرد.

در این باره می‌توان گفت که حجاب یکی از احکام اسلام و از واجبات آن است و چه از امور اجتماعی به شمار آید و چه از امور فردی، حکومت باید زمینه‌های تحقق آن را فراهم سازد.
در این زمینه باید از همه مراتب امر و نهی قلبی، زبانی و عملی، با ظریف‌ترین شیوه‌های هنری و مؤثر و کارشناسی شده و تشویق‌ها و تنبیه‌ها و محرومیت‌ها و محدودیت‌های جهت‌دهی برای ترویج حجاب، با رعایت مصالح زمانه بهره گیریم.


پانویس:
(1) مائده/سوره۲۴، آیه۳۱.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۰
روزبه بخشایش

نظرات  (۱)

با سلام و خسته نباشید

مطلب شما در باشگاه وبلاگی " قلم سپید " منتشر گردید

http://qalamesepid.ir/content/22063/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%D9%84%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F

در صورت  مطلب جدید لینک مطلب را در سایت قلم سپید ثبت نمایید


هدیه سایت قلم سپید به شما

امام صادق (علیه السلام) :

سه چیز اند که در هرکه باشند ایمانش کامل است :

1. کسی که چون خشم نماید این امر او را از حق خارج نسازد

2. و چون از چیزی خوشنود گردد این شادی او را به گناه نکشاند

3. و کسی چون به قدرت رسید گذشت و بخشش نماید.  

   تحف العقول صفحه 339


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی